Kristjani in družba

Trije duhovno bogati dnevi

Trije duhovno bogati dnevi

Tridnevo izobraževanje katehetov goriške nadškofije

Liturgija in kateheza – Catechesi e liturgia, pod tem naslovom je bil konec avgusta letošnji že tradicionalni tridnevni katehetski seminar v Romansu. V sodelovanju s pastoralnim in liturgičnim centrom ga je priredil katehetski urad goriške nadškofije.
V dvorani Galupin se je od ponedeljka, 27., do srede, 29. avgusta, zbralo skoraj sto katehetov iz vse škofije. Če bi želeli prešteti, koliko je bilo med njimi Slovencev, bi bili že prsti ene roke, žal, preveč. Skupno so razmišljali o tem, kako lahko obredi z bogato liturgično simboliko obgatijo samo katehezo in omogočajo lažje in pristnejše vključevanje katehizirancev v življenje cerkvenega občestva. (Podnaslov tridnevnih delavnic in predavanj se je v italijanščini glasil L‘azione simbolico-rituale inizia alla vita della Chiesa.) Organizatorji so torej z letošnjimi srečanji želeli pomagati katehetom ponovno odkriti liturgični-simbolni jezik, s pomočjo katerega lahko laže vstopamo v osebnejši odnos z Jezusom in se srečamo z Božjo besedo.
Seminar je bil razdeljen na teoretičen in bolj praktičen del. Po uvodnem predavanju so se slušatelji razdelili v delovne skupine, pri katerih so poskusili prenesti teoretično znanje v prakso. Skušali so pripraviti srečanje, ki bi ga lahko konkretno uporabili pri katehezi. Ob koncu večera je bilo prav zanimivo prisluhniti izvajanjem posameznih skupin in voditeljevim pripombam.
Prvo predavanje so zaupali liturgistu in psihologu, patru Giulianu Franzonu OFM. Predstavil je Cerkveni dokument o uvajanju odraslih v krščanstvo (v italijanščini znan predvsem pod kratico RICA, Rito dell’Iniziazione Cristiana degli Adulti). Samo uvajanje v krščanstvo predvideva štiri obdobja: predkatehumenat, to se pravi obdobje, ko oseba spoznava prvine krščanske vere in cerkveno občestvo; sledi obdobje pravega katehumenata, ko katehumen odrašča v veri in se poglablja v verske resnice, dokler se ne odloči za dokončni korak in prosi za zakrament svetega krsta. Odrasli prejmejo istočano vse tri zakramente uvajanja v krščanstvo sveti krst, sveto birmo in sveto obhajilo. Sledi obdobje mistagogije, ko vernik, po prejemu zakramenta svetega krsta, skuša globlje prodreti v skrivnosti, ki jih je doživel pri prejemu zakramentov.
Drugi dan, 28. avgusta, smo se z duhovnikom Mircom Miottom, ravnateljem liturgičnega urada iz Vittoria Veneta, preselili v cerkev. Vsakokrat, ko gremo v cerkev, vstopimo skozi mogočna vrata, takoj pri vhodu navadno zagledamo krstni kamen, nasproti njega ali ob njem pa spovednico. Ko vstopimo, zagledamo v prezbiteriju na povzdignjenem mestu še ambon in oltar. Don Mirco Miotto je zbranim svetoval, naj večkrat peljejo otroke v cerkev, naj s pomočjo predmetov in objektov, ki jih tu vidijo, razkrijejo to, kar nam na intuitiven način želijo posredovati. Velika cerkvena vrata nas sprejmejo v velik svet prostor, prehajamo iz posvetnega v sveto, krstni kamen ob njih pa nas vsakokrat spomni, da smo bili pri njem krščeni, da smo s krstom resnično vstopili v skupnost kristjanov. Spovednica, ki se navadno nahaja v bližini, nas opomni, da na naši poti k Bogu in večnosti (da težimo in hrepenimo po nebesih nas spominja navadno tudi slika v prezbiteriju; svetniki, Marija, Jezus so navadno naslikani vedno v božji slavi) pa večkrat zaidemo na stranpota, Jezus pa nam stoji ob strani in nas vabi, da se povrnemo na pravo pot. V prezbiteriju stojita, kot že rečeno na povzdignjenem mestu, še ambon in oltar. (…)

Cel zapis v tiskani izdaji
K. S.

12.09.2018

Komentarji

Naročite svoj izvod tednika Novi glas

Naročite se na tiskano izdajo tednika Novi glas že danes!

Prireditve

Vremenska napoved

Copyright © 2017 - 2018 Noviglas, Vse pravice pridržane!