Polnost in večnost Gospodove besede

V svetu, kjer je človek prepričan, da lahko vse spreminja po mili volji, je najbrž občutek za to, da nekaj stalno velja, precej slab. V našem primeru govorimo o Stari zavezi Svetega pisma, za katero uporabi naš Gospod prav podobo “zavezati-razvezati”, ki se jo dandanes največ uporablja za zakon, sklenjen pred državo, sploh za “razvezo”. Večkrat smo že najbrž slišali, da so za koga dejali, da je na neki način starozavezen, ker naj nekih reči ne bi pojmoval v luči Nove zaveze, torej tako, kakor uči Kristus sam oz. nas, glede na to, kar je izročil apostolom in njihovim naslednikom, uči sveta Cerkev. Staro zavezo je potrebno vedno gledati v luči Nove zaveze, torej v Kristusovi luči, saj je On v Stari zavezi skrivnostno navzoč, čeprav se še ni učlovečil, pravzaprav pa v Stari zavezi tudi večkrat ljudstvu spregovori, navadno po očakih in prerokih. Takšna beseda je seveda popolna, bilo je vse povedano, spet pa imamo težavo s prevodom. Le-ta nam tokrat govori, da je prišel Gospod “postavo in preroke”, kakor je označena Stara zaveza “dopolnit”, kar pa seveda ni ustrezen prevod, kot se rado dogaja. Grške besede imajo precej bogate pomene, ki jih le težko ustrezno izrazimo v narodnih jezikih, zato pogosto velja tisto, kar je govoril Cervantes o prevajalcu, da je namreč “traductor – traidor”, da je prevajalec izdajalec. V našem primeru gre za to, da je Božji Sin prišel, da končno da postavo (pravzaprav celotno Staro zavezo) v njeni polnosti. On je to postavo sam dal, vendar pa je bila težava vsakokrat v človeku, ki jo je sprejel – eden je (bil) popoln, drugi pa seveda ne. Nekaj čudovitega je, da je Najvišji hotel tudi svojo besedo dati ljudem na njihov način, torej skozi človeško pamet, z njihovimi čustvi, napisano, če je bila napisana (ni bila vsa!), s človeško roko. Ker pa je človek omejen, zmotljiv, končen in grešen, je nevarno, da bo zadeve predvsem razlagal, vsaj nekoliko, po svoje. Razen, če bi Gospod sam povedal, kaj neke reči pomenijo, v polnosti pa je to lahko storil šele tedaj, ko je postal človek in te reči določenim tri leta dodobra naredil. Kakor je lepo rečeno ob koncu Janezovega prologa: “Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Božji Sin, ki biva v Očetovem naročju, on je razložil”. Sčasoma je torej nastala težava, da so si ljudje pričeli stvari razlagati preveč po svoje. (…)
Cel zapis v tiskani izdaji

Piše Andrej Vončina / Misel na 6. nedeljo med letom

Preberi tudi

Polnost in večnost Gospodove besede

Kristjani in družba

Njiva sveta in delavci

Kristjani in družba

Papežev blagoslov ob pandemiji

Kristjani in družba

Prelistaj tiskano izdajo tednika Novi glas.

Oglej si zbirko tiskanih izdaj našega tednika.

Tiskane izdaje

Prireditve

Vreme