Po petnajstih letih Articolo 31 ponovno na odru
J-Ax in Dj Jad sta skupaj Articolo 31 – duo, ki je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja postavil osnove italijanski rap glasbi. Po petnajstih letih, med katerimi sta vsak posebej gojila solistično kariero, sta sodelavca in prijatelja ponovno skupaj stopila na oder. V soboto, 20. julija, sta namreč popolnoma vžgala občinstvo na plaži pred trgom Zenith v Bibionu in tako sklenila niz dogodkov Bibione Beach Live 2019. Koncert sta organizirali družbi Zenit srl in Fvg Live Srl v sodelovanju z Občino Bibione.
J-Ax je letos popolnoma neustavljiv: med turnejo “J-Ax + Articolo 31” so vstopnice za njegove koncerte povsod razprodane. Z raperjem Dj Jadom med nastopi navdušujeta navzoče, starejše in mlajše generacije poslušalcev, s svojimi starimi in novejšimi hiti. Articolo 31 so nedvomno pomemben del zgodovine italijanske glasbe in letošnji spektakel je pravo vizualno in spominsko potovanje iz sedanjosti v preteklost.
Leta 1990 sta Milančana Alessandro Aleotti (J-Ax) in Vito Luca Perrini (Dj Jad) ustanovila hip hop, rap skupino Articolo 31. Do leta 2000 sta bila tudi člana širše skupine, kolektiva, hip hop glasbenikov Spaghetti Funk, potem pa je njuna glasba začela pridobivati nove, pop in rock primesi. Raperja sta leta 2006, po objavi devetih uspešnih plošč, izbrala različni življenjski poti. Nedvomno je imel J-Ax pri tem več sreče, saj je žel uspehe in večkrat sodeloval z drugimi pomembnimi imeni italijanske glasbene scene. Leta 2015 je izdal ploščo Il Bello d’Esser Brutti, leto kasneje pa singel Vorrei ma non posto, s katerim si je zaslužil 7 platinastih plošč. Sledilo je še uspešno sodelovanje z raperjem Fedezom na plošči Comunisti col Rolex in delo 25 Ax – Il Bello di essere J-Ax, v katerem je J-Ax zbral vse svoje najboljše pesmi iz 25-letne kariere, od prve plošče z Articolo 31, Strade di Citta’ (1993), do danes – nekatere pesmi imajo še zelo aktualem pridih in pripovedujejo o življenju na italijanskem mestnem obrobju, v periferiji, kjer imamo občutek, da se stvari bistveno ne spreminjajo.
Koncert v Bibionu je bil po večini osnovan na tem, kar se je J-Axu, skupini Articolo 31, v Italiji in svetu, zgodilo v zadnjih 25 letih. Celotno dogajanje se je razvijalo po poglavjih: na velikem zaslonu na odru smo si ogledovali posnetke, ilustracije in fotografije o politiki, glasbi, kulturi, vojnah, nesrečah, kinematografiji, pomembnih resničnih in izmišljenih likih (od Berlusconija, papeža Benedikta XVI. do družine Simpsons in Willyja – princa iz Bel-Aira), ki so na različne načine vplivali na naše življenje in na splošno na pop kulturo devetdesetih let. Na koncu prvega videa se je na zaslonu prikazal arhivski posnetek znanega italijanskega televizijskega voditelja Alberta Angele, v katerem je povabil gledalce na posebno potovanje v preteklost – tako se je spektakel začel in J-Ax je prevzel glavno vlogo na odru. Bil je energičen, srečen, med nastopanjem je govoril o sebi, svojih čustvih, svojem življenju, predstavil se je tistim, ki ga še niso poznali, govoril je o svoji glasbi in o tem, da se nikoli ne opravičuje za izražanje svojih misli: J-Ax in skupina Articolo 31 sta na marsikateri način zaznamovala življenje vseh nas tridesetletnikov, ki smo na vročem pesku plesali in peli njihove pesmi. Milanski raper je zapel pesmi z vsake svoje plošče, Non e’ un film in Gente che spera sta takoj ogrela občinstvo. S pesmimi Deca Dance, Immorale in Piu’ stile so prišle na vrsto skladbe, ki jih J-Ax imenuje “rap’n’roll”, ko pa so se na velikem zaslonu prikazale podobe iz televizijskih nadaljevank X-Files, Friends in Walker Texas Ranger je ansambel zapustil oder, njegovo mesto pa je med ovacijo prevzel DJ Jad in v trenutku smo se znašli v letu 1996: “Un urlo za Articolo 31! ” – tako navadno performerja spodbujata občinstvo. (…)
Cel zapis v tiskani izdaji
Foto Manuel Demori
Piše Katja Ferletič / V Bibionu italijanski rap iz devetdesetih let