Taki smo

Taki smo (53)

Taki smo (53)

Piše Katja Ferletič / Happy birthday Miss Ciccone!

Svetovna pop zvezda Madonna je 16. avgusta praznovala svoj 60. rojstni dan, zdi se pa, da “material girl” kljub zreli starosti ne namerava še postati prava gospa in si ustvariti stalen dom, saj se je pravkar preselila v Lizbono, da bi sledila svojemu sinu, ki sanja o nogometni karieri. Madonna velja za eno najbolj znanih pop ikon na svetu. Od nekdaj izziva, ne spoštuje splošnih, ustaljenih navad, razbija stereotipe in ne sledi moralnim pravilom, njen značaj se ne odraža le v glasbi, ampak tudi pri izbiranju oblačil in zunanjem videzu. Madonnine pesmi in videz se nenehno spreminjajo že od njenega prvega nastopa v 80. letih prejšnjega stoletja. Gospa Ciccone je poskusila že vse modne stile in glasbene žanre, ki si jih je mogoče zamisliti, zaradi česar jo je zelo težko uokviriti v točno določeno kategorijo.
Louise Veronica Ciccone se je rodila 16. avgusta 1958 v Detroitu v Michiganu. Njeni starši so bili italijanskega rodu in ustvarili so veliko družino: pevka ima štiri brate in tri sestre. Njen oče je bil delavec v tovarni Chrysler, mati pa je umrla, ko je bila Louise Veronica stara le šest let. Že od otroških let jo je zelo zanimal ples, čeprav jo je oče spodbujal k petju. Obiskovala je zelo stroge katoliške šole, kar je verjetno privedlo do njene želje po uporu in ekscentričnosti in vplivalo tudi pri izbiri psevdonima Madonna. Konec 70. let prejšnjega stoletja se je Veronica Louise preselila v New York, kjer so jo sprejeli v plesno skupino, preživljala pa se je tudi z občasnim delom kot prodajalka in natakarica v fast foodih. Kmalu je spoznala mladega Dana Gilroyja, ki jo je naučil igranja na kitaro in bobne: z njim je Veronika Louise začela resnično umetniško partnerstvo, junija 1983 pa ji je dj John “Jellybean” Benitez, njen novi ljubimec, napisal pesem “Holiday”, s katero se je Madonnino ime prvič prikazalo na ameriških glasbenih lestvicah. Po prvi plošči “Madonna”, je kmalu nastopil čas za “Like a Virgin”, pesem, s katero jo je mednarodno občinstvo spoznalo kot nov izzivalni fenomen, s povsem edinstveno erotično in namerno vulgarno podobo. Nedvomno je postala Madonna s svojo novo, prijetno melodično pop glasbo in originalnim videzom pravi simbol 80. let prejšnjega stoletja. Naslednja pomembna marketinška poteza, ki je pripomogla k novemu vzponu njene kariere, je bila gotovo njena preobrazba v novo Marylin Monroe v uspešnici “Material Girl”, s katero je prodala milijone plošč po celem svetu. Madonna je v svoji karieri igrala različne vloge, od provokativne plavolaske do androgene dive, in s tem v javnosti vzbujala pozornost in radovednost, veliko polemik je spremljalo še posebno izid plošče in glasbenega videa pesmi “Like a prayer”, ki je popolnoma zgrozil ameriške katoliške organizacije. O njej so vedno vsi veliko govorili, v dobrem in slabem smislu, nedvomno pa je Madonna predvsem odlična in zelo sposobna menedžerka, ki spretno sprejema izbire, tako za svojo glasbeno kot tudi za filmsko kariero (s svojo vlogo v filmu Evita si je zaslužila nominacijo za Oskarja za glavno igralko). Njena sposobnost stalne obnovitve in preobrazbe je izjemna, malokdo ji je lahko kos v tem: bila je dekle, ki je v osemdesetih letih prekrivala stene newyorških palač z grafiti, v poznih devetdesetih letih pa je odkrila duhovnost s študijem kabale, jogo in hinduizmom. Madonna ni samo pop zvezda, je tudi modna ikona: uporniška nevesta, geisha, “disco diva”, “country girl”, egipčanska boginja, igrala je vloge Marylin Monroe, Marie Antoinette in Evite Peron, je ena največjih “performerk”, pri kateri se umetnost in realno življenje stalno prepletata. Njena glasba je obenem sarkastična in nihilistična, čeprav zgrajena z visokotehnološkimi aranžmaji in bogatimi produkcijami odraža sproščeno in občasno vulgarno in amoralno držo mladih, ki so zrasli na newyorških ulicah med “punkom” in “disco music”.
Spreminjati, preoblikovati samega sebe, kot to počenja Miss Ciccone, je umetnost. Njene kameleonske sposobnosti so, tudi pri šestdesetih letih, nekaj izjemnega – uporablja oblačila, svoje telo in glasbo kot obliko upora zoper strogi omologaciji, stalno spreminja svojo kožo in se brez strahu loteva novih izzivov. Nikoli ne zanika svojih, čeprav spornih odločitev, upa si marsikaj in večkrat prestopa splošna moralna pravila, sproži polemike in nesoglasja, vsekakor pa, kar nosi in reče, neizogibno postane moda. Prepričana je, da se v življenju moramo tudi z boksarskimi rokavicami boriti za tisto, v kar verjamemo, in je tudi zato kljub vsemu postala model za svoje otroke in za milijone žensk po celem svetu. Kraljica pop glasbe se gotovo še ne bo odrekla svoji kroni, saj izkazuje vitalnost in samozavest, ki ji lahko marsikatera dvajsetletna zvezdica zavida.

05.10.2018

Komentarji

Naročite svoj izvod tednika Novi glas

Naročite se na tiskano izdajo tednika Novi glas že danes!

Prireditve

Vremenska napoved

Copyright © 2017 - 2018 Noviglas, Vse pravice pridržane!