Velikih koncertov še dolgo ne bo, saj je združevanje v tem času naš največji sovražnik

Piše: Katja Ferletič Fotografije: dilucaphoto.com

Azalea. it je eno največjih italijanskih podjetij, ki deluje na področju organizacije koncertov in drugih glasbenih ter kulturnih dogodkov. V letih je organiziralo koncerte največjih protagonistov svetovne in državne glasbene scene. Med temi lahko omenimo Stinga, Carlosa Santano, Briana Maya, Stevena Tylerja, skupino Iron Maiden, Spandau Ballet, Simple Minds, Metallica, Dream Theater in nešteto drugih. Z Giovannijem Candussiom, vodjo komunikacijskega oddelka, se zaradi obiskovanja koncertov poznava že precej let. Pogovorila sva se o njegovem poklicu in trenutnem kriznem času.

Najprej bi te vprašala, da bi našim bralcem predstavil družbo Azalea. it.
Azalea. it je komercialna znamka podjetja Zenit s. r. l.. Že več kot trideset let se ukvarjamo z organizacijo in promocijo velikih kulturnih in glasbenih dogodkov. V kratkem času je postalo podjetje najpomembnejše v tem sektorju, predvsem v severnovzhodnem delu Italije, zelo prepoznavno pa je tudi na državnem nivoju. Z leti smo organizirali veliko koncertov mednarodno znanih glasbenikov, ki so izbrali izključno nas in deželo Furlanijo Julijsko krajino za organizacijo svojih koncertov na italijanskih tleh. Podjetje ima sedež v občini Ronchis ob mestu Latisana – zanimivo je, kako se je v majhnem, nepoznanem kraju rodila in razvila tako pomembna dejavnost.
Koliko uslužbencev ima Azalea. it?
V podjetju nas je zaposlenih deset oseb – mi smo ustvarjalno in organizacijsko srce Azalee. Vsak od nas ima svojo vlogo, poleg tega pa se vsakokrat poslužujemo storitev zunanjih podjetij. Pri organizaciji vsakega večjega koncerta imamo namreč več sto zunanjih sodelavcev in dobaviteljev, ki pripomorejo k temu, da dogodek lahko izvedemo uspešno in v skladu z vsemi zakonskimi predpisi. Nekateri od teh so že vrsto let naši zvesti poslovni partnerji.
Koliko časa je potrebnega za organizacijo vsakega velikega dogodka?
Še posebno za organizacijo pomembnih koncertov, ki privabljajo v našo deželo množično občinstvo, je potrebno tudi večletno delo. Usklajevati moramo naše datume z razpoložljivostjo prostih terminov v turnejah posameznih glasbenikov in skupin. Od začetnih pogovorov, pogajanj, podpisovanja pogodb, iskanja primerne lokacije in datuma do vsesplošne organizacije dogodka preide navadno veliko mesecev. Koncerte napovemo na naši spletni strani vsaj leto dni pred datumom dogodka, tako da lahko pravočasno začnemo s prodajo vstopnic, pri tem se poslužujemo storitev družbe Ticketone.
Kako izbirate najprimernejši kraj za posamezne koncerte?
Kraj, v katerem bo koncert potekal, izbiramo glede na razpoložljivost prostih terminov in obsežnost dogodka. Velikokrat nam sam menedžment, ki upravlja glasbeno skupino, predlaga določeno lokacijo. Pred leti smo imeli koncerte tudi v velikih stadionih v Vidmu in Trstu, zadnje čase pa iz organizacijskih razlogov dajamo prednost drugačnim lokacijam, ki so sicer primerne za manjše število navzočih, a imajo povsem drugačen arhitektonski in zgodovinski pomen. Nedvomno so med temi najbolj prestižni kraji pri nas Vila Manin, Veliki trg v Trstu in Veliki trg v Palmanovi. V krajih, ki so zelo primerni s povsem rekreacijskega oz. “turističnega” vidika, organiziramo koncerte predvsem v poletnih mesecih. Zelo uspešni so koncerti na plažah, med katerimi se občinstvo zabava, pleše in prepeva na notah komadov najbolj priljubljenih rock skupin. Pri našem delu skušamo usklajevati izbiro kraja koncerta s posameznimi glasbenimi zvrstmi, pri dokončni izbiri pa je pomembno predvsem dobro sodelovanje z javnimi ustanovami, občinami in posameznimi mestnimi upravitelji.
Katere stvari so pri organizaciji koncertov za vas najpomembnejše?
Pri organizaciji vsakega glasbenega dogodka posvečamo enako pozornost vsem vidikom. Skrbno spremljamo dogajanje: zečetna pogajanja, podpis pogodbe, prodajo vstopnic in konkretno organizacijsko delo. V podjetju smo si delo tako razdelili, da se vsak od nas pozorno ukvarja z določenim sektorjem. Nekateri skrbijo za prodajo vstopnic, drugi za promocijo, imamo še upravo in oddelek, v katerem se ukvarjajo izključno s pridobivanjem potrebnih dovoljenj ter z vzdrževanjem odnosov z javnimi upravami in poslovnimi partnerji.


Koliko dogodkov organizirate vsako leto?
V povprečju pripravimo vsako leto od sedemdeset do osemdeset večjih in manjših dogodkov, med katerimi so koncerti, praznovanja na sedežih raznih podjetij, javni ter zasebni nastopi gledaliških igralcev in komikov. Po pravici povedano, se mi zdi naše delo vsako leto težje ….
Koliko dogodkov ste imeli na programu letos? Kako je koronavirus vplival na vaše delo?
Letos je žal pod vprašajem že sam obstoj našega podjetja. Doživljamo iste težave kot vsi ostali operaterji, ki delujejo na področju kulture in zabave. Vsi zaposleni smo doma, koristimo socialne blažilce, čeprav nihče od nas ni še dobil plače. Letos smo imeli na programu veliko koncertov. V dneh, ko se je virus tako razširil, da smo morali zapreti vrata naših uradov, bilo je okrog 20. februarja, smo ravnokar končevali programirati niz poletnih dogodkov. Vsi smo upali, da se bo nevarnost virusa kmalu zmanjšala, žal pa do tega ni prišlo in zdaj smo v stanju, ko sploh ne vemo, kdaj bomo lahko spet začeli delati.
Koliko dogodkov ste ukinili, koliko pa ste jih prenesli na nove termine?
Nobenega dogodka nismo še ukinili. Vsi zaposleni se od doma trudimo, da bi za vse koncerte in nastope, ki bi jih morali imeti letos, dobili nov termin. Za veliko število dogodkov nam je to že uspelo, za druge še ne in nekatere poletne koncerte smo že prenesli na naslednje leto. Naša pobožna želja je, da nobenega večjega ali manjšega dogodka ne bomo popolnoma ukinili.
Kako se obnašate v primeru preklica določenega dogodka? Kako poteka vračanje denarnih vsot za vstopnice?
V zakonu, ki ga je italijanska vlada izdala z uredbo, t. i. “Decreto cura Italia”, so točno navedene smernice, ki jih moramo upoštevati v primeru preklica koncerta oz. dogodka v obdobju izrednih razmer v državi. Vse vstopnice za dogodke, ki smo jih prenesli na nov termin, bodo še naprej veljavne in gledalci se bodo lahko kar z njimi odpravili na koncert. Za vse preklicane dogodke pa zakon ne predvideva denarne odškodnine, pač pa plačilo z vavčerji, s katerimi bodo imele stranke pravico do vstopnice za kak drug dogodek v organizaciji istega podjetja v času enega leta po koncu epidemiološke krize. Plačilo z vavčerji je sredstvo, ki ga zakon predvideva tudi v drugih sektorjih, kot so letalski promet in turizem. Prepričan sem, da bodo vsa podjetja, ki poslujejo na področju kulture in zabave, lahko preživela samo na tak način. Pomislimo samo na surove podatke, ki dokazujejo, da so v severni Italiji morala podjetja, kakršno je naše, zaradi koronavirusa preklicati že več kot tri tisoč dogodkov in, v primeru, da bi morala vračati strankam denarne odškodnine, bi nedvomno popolnoma izumrl pomemben sektor italijanskega gospodarstva.
Govoriva o finančnih posledicah na vašo dejavnost … So tudi pri vas v nevarnosti delovna mesta zaposlenih?
Nedvomno! V nevarnosti je obstoj velike večine podjetij, ki delujejo na našem področju. Assomusica, združenje, ki deluje na državnem nivoju in v katerega smo včlanjeni, je ocenilo, da bo finančna škoda, ki jo bo ob koncu epidemiološke krize utrpel naš gospodarski sektor, znašala več sto milijonov evrov. V tem primeru je združenje vzelo v poštev samo izgube svojih članic in ne velike finančne škode, ki jo bodo utrpela podjetja, katerih delovanje je tesno vezano na našega. To so npr. hoteli, restavracije, bari in trgovine, ki se nahajajo v krajih, kamor prihaja veliko strank predvsem ob kulturnih dogodkih in koncertih. Žal se bo naš gospodarski sektor zadnji spet postavil na noge, saj se “zaradi nas” ljudje združujejo in združevanje je v tem času največji sovražnik zdravja posameznikov.
Kako pomaga italijanska vlada gospodarskemu področju, na katerem delujete?
Italijanski minister za kulturo in turizem Dario Franceschini se je zavzel za ustanovitev posebnega sklada v višini 130 milijonov evrov za pomoč podjetjem, ki delujejo na področju kulture in zabave. Njegovo delo tudi mi cenimo, vsekakor v pogajanjih z italijansko vlado nastopamo složno z ostalimi podjetji v okviru našega združenja Assomusica. Dialog z institucijami je še odprt in iskreno upam, da se bo v kratkem času sklenil z izdajo jasnih, primernih in poštenih smernic, ki bodo omogočale ponovno odprtje naših dejavnosti.
Ste v tem hudem obdobju še vedno v stiku z “vašimi” glasbeniki in skupinami? Objavljate njihova videosporočila na vaši spletni strani?
Seveda smo stalno v zvezi z glasbeniki, ki zelo radi sodelujejo pri raznih spletnih pobudah in pri objavljanju videosporočil. Na tak način skušajo tudi oni gojiti in ohranjati pozitiven, prijateljski odnos, ki ga imajo s svojimi oboževalci. Tudi mi s takimi sredstvi sporočamo ljudem vse potrebne informacije glede koncertov in drugih dogodkov. Vsak dan namreč dobivamo izredno veliko število elektronskih sporočil na vseh naših spletnih kanalih.
Katero prednost ima po tvojem mnenju Azalea v primerjavi z ostalimi podobnimi podjetji?
Naše podjetje je že od vsega začetka zelo vezano na ozemlje. Tudi to dejstvo dokazuje, da je lahko tudi majhna gospodarska dejavnost zelo uspešna, če deluje složno in usklajeno s krajevnimi institucijami, če širi prepoznavnost in ugled ozemlja in skrbi za turizem. Samo tako lahko dosežemo zelo dobre rezultate.


Ali lahko bralcem Novega glasa opišeš svoje delo? S čim se konkretno ukvarjaš?
Jaz sem v podjetju odgovoren za oddelek, ki skrbi za komunikacijo in promocijo vseh dogodkov. Pri organizaciji določenega dogodka je promocija zelo pomembna, saj je naš cilj prodati čim več vstopnic. Pri svojem delu se poslužujemo tradicionalnih sredstev in najnovejših spletnih kanalov.
Kako pa se je v letih razvila tvoja kariera?
Diplomiral sem na videmski univerzi na smeri odnosi z javnostjo. Že v letih šolanja sem sodeloval pri tiskovni agenciji ANSA v Trstu in pri časopisu Messaggero Veneto, svoje prve korake v svetu glasbenih dogodkov pa sem naredil leta 2009, ko sem sodeloval pri organizaciji festivala Homepage festival v Vidmu, od leta 2012 sem v službi pri podjetju Azalea. it.
Katere so največje težave v tvojem poklicu? Kako si lahko kos kriznim, nepričakovanim dogodkom?
Največjo težavo predstavljajo stalno in zelo hitro spreminjanje stvari, načina komunikacije, hiter razvoj tržišča in pogoste spremembe varnostnih predpisov. Na vseh frontah moram biti na tekočem. Pri svojem delu nimam stalnih urnikov, potrebna sta strast in požrtvovalnost. Pomembno je predvidevati vse možne krizne scenarije – nepričakovan dogodek na kraju koncerta je lahko zelo težko obvladljiv. Glavno pravilo je: vse pripraviti in predvideti pravočasno!
Kako pa obvladuješ stres?
Doma, v objemu svoje družine, sem na varnem. To je kraj, v katerega se zatekam pred popolnim kaosom. Všeč mi je tudi tekati in se sprehajati po gričih v vzhodnih Brdih, kjer živim, in seveda popiti kozarček dobrega vina v družbi prijateljev. Tudi v službi, po vsakem koncertu, ko se sprostim, si rad privoščim pivo in klepet s sodelavci.
Kaj ti je pri tvojem poklicu najbolj všeč?
Pogled na zadovoljno občinstvo mi je nedvomno v ponos. Večkrat prejemam sporočila, v katerih mi ljudje čestitajo za uspešno organiziran dogodek. To mi je v največje zadovoljstvo: ko se občinstvo zabava in sodeluje, napetost pade in nastane pozitivna energija, ki ti povrne ves trud, vztrajnost, delo in čas. Pomembno je tudi imeti dobro ekipo sodelavcev – navsezadnje v določenih mesecih v letu preživim več časa s kolegi kot s svojo družino.
Ali bi lahko delil z nami spomin na kak dogodek, ki ga še vedno nosiš v sebi?
Leta 2014 smo v Lignanu organizirali koncert škotske rock skupine Simple Minds. Na večer koncerta je lilo kot iz škafa in menedžer skupine je nagovoril pevca Jima Kerra, da bi po peti pesmi prekinil koncert in se poslovil od občinstva. Kerr se je umaknil z odra in jaz sem se že pripravil, da bom stopil na oder in sporočil prekinitev nastopa; v tistem trenutku pa je pevec nepričakovano ponovno prevzel sceno in s polnimi pljuči zapel uspešnico Don’t You (Forget About Me). Kerr je ostal na odru do konca, popolnoma je bil moker od dežja, a rešil je koncert. Bil je čist trenutek pravega rocka!
Katere lastnosti mora imeti, kdor se želi ukvarjati s tvojim poklicem?
Ne sme se bati trdega dela in premikanja izven urada. Všeč mu morajo biti ljudje in glasba. Biti mora radoveden, natančen, ponižen in pazljiv, saj je tudi v tem svetu nešteto nekorektnih in zavajajočih oseb.
Hvala za pogovor!

Piše Katja Ferletič: POGOVOR / Giovanni Candussio, organizator koncertov

Slike

Prelistaj tiskano izdajo tednika Novi glas.

Oglej si zbirko tiskanih izdaj našega tednika.

Tiskane izdaje

Prireditve

Vreme