Suzin svet

Vsi verjamemo v sanje

Piše Suzi Pertot: V iskanju sreče
Zgodilo se je pred tednom dni v objemu Kanalske doline. Odpravljali smo se v Avstrijo, v pokrajino Nockberge; za jesenski izlet je bilo seveda že zelo pozno. Nisem jutranji tip. Vse prej. Če gledamo na splošno razširjeno mnenje, da se mladina zjutraj težko prebuja, starejši pa hodijo spat zelo zgodaj, prebujajo pa se ob svitu, sem še vedno...
10.11.2019

Kozarci in dim za “šankom”

Piše Suzi Pertot: Vsi mladi sanjajo, kako bodo preobrnili svet ... (3)
Prijateljem, ki imajo to srečo, gostilno, kamor se vračajo in kjer jih čakajo znanci, zavidam ta privilegij. Ko se na večer peljem proti domu in me na poti nekje sredi zelenih grebenov zagrabi občutek, da se menda ne vračam domov in da sploh ne vem, kam bi se rada vračala,...
03.11.2019

Kozarci in dim za “šankom”

Piše Suzi Pertot: Vsi mladi sanjajo, kako bodo preobrnili svet ... (2)
Na prijatelja, ki mi je svetoval, naj izklopim računalnik in naj se z družbo raje shajam v gostilni, sem se spomnila neke jeseni, ko sem pešačila po avstrijski Koroški. Polja že pospravljena, zlato rumena tišina, ki se spaja z obzorjem, vasi, v katerih so lični vrtovi in...
27.10.2019

Kozarci in dim za šankom

Piše Suzi Pertot: Vsi mladi sanjajo, kako bodo preobrnili svet ... (1)
Nekoč, bila sem že navdušen uporabnik interneta in socialnih omrežij, mi je prijatelj rekel, naj zvečer ugasnem računalnik in grem raje v gostilno. Tega se spominjam, kot bi bilo danes. Bila sva sošolca od mladih nog, nekoč prijatelja, zdaj bolj znanca. Delal je v banki...
20.10.2019

Na koncu pozabljene doline

Piše Suzi Pertot / Brez spominov. Brez upanja ...
Letos poleti je naneslo, da smo imeli v Idrski dolini kar pestro kulturno dogajanje. Začeli smo šele pred enim letom, počasi pa smo se tako mi organizatorji kot domačini navadili na to, da se dobivamo, da smo ob prireditvah skupaj. Prihajajo novi predlogi, prijatelji se...
13.10.2019

Poj mi pesem

PIše Suzi Pertot / Smo narod pevcev, pesnikov in sanjačev
Jesen mi je vedno neprijetna. Predvsem zaradi samote. Minevanja. Polzenja časa. Tu v Benečiji je še posebej žalostna. Ne zaradi narave. Narava je tu jeseni prekrasna. Gozdovi se odenejo v barve, nebo modri, vsa pokrajina se utaplja v zlatih odtenkih. S pridihom otožnosti. In...
06.10.2019

Celo trgatev so nam prepovedali

Piše Suzi Pertot: Družba, v kateri so zakoni uničili celo solidarnost
Trgatev. Slovenci imamo državno himno, ki poje o vinu in trtah, in zato predobro vemo, kaj pomeni trgatev, kakšno je ali kakšno bi moralo biti vzdušje na njej. In trgatev narodu, ki je vezan na zemljo, glasbo in veselje, pomeni veliko. Rojena sem v mestu, zato dolgo let...
29.09.2019

Zlato rumena

Piše Suzi Pertot: Barva jeseni
Zunaj zavija burja. Ne vem, koliko časa že zavija, menda je mesec ali več, kar nam ne da miru. Predvsem ponoči, ko loputajo polkna, ko se sliši šelestenje dreves, ki jih upogiba, ko zavija s Stare Gore v dolino, kot bi hotela prestrašiti vse živo na svoji poti. Veter seje...
22.09.2019

Nevihta v gorah (2)

Piše Suzi Pertot: Nekaj najlepšega, a tudi sila neprijetnega
In že sem tam, na eni izmed klopi okoli mize, v kuhinji, ki ne meri več kot štiri, kvečjemu pet kvadratnih metrov. Približno dvajset premočenih planincev se nas je zbralo, pa trije psi, drugi še prihajajo. Gospa nam odmerja prostor, postavlja nas na sedeže, ukazuje nam,...
15.09.2019

Nevihta v gorah (1)

Piše Suzi Pertot: Nekaj najlepšega, a tudi sila neprijetnega
Nevihta v gorah je nekaj najlepšega. Predvsem če imaš srečo, da se zatečeš nekam na varno in suho ter skozi okno, ob čaju, opazuješ, kako strele udarjajo v skale in kako se oblaki lovijo prek vrhov. Pokrajina izginja v meglicah, dež udarja po šipah, divjemu vetru se...
08.09.2019

Film o Idrski dolini

Piše Suzi Pertot: O prelepem, a žalostnem kotičku Benečije
Dolina, v kateri živim, dolina Idrije ali Idrska dolina, je ena najlepših dolin, kar jih poznam. Veter Mediterana še riše nežne obrise vinogradov tam, kjer se šele začenja. Daleč proč, v objemu Kolovrata, pa je divja, skalnata in pristna, kot je pristno samo srce...
01.09.2019

O deklici, ki se ni znala smejati

Piše Suzi Pertot: Čarobna pravljica o nenavadnem prijateljstvu
Nekoč, morda danes, morda včeraj ali predvčerajšnjim, je nekje živela lepa plavolasa deklica, ki je bila povsem enaka vsem drugim deklicam in vsem otrokom. Le v nečem je bila drugačna: ni se znala smejati. Mama in očka sta bila tako pridna in skrbna kot vse mame in očki...
11.08.2019

Naročite svoj izvod tednika Novi glas

Naročite se na tiskano izdajo tednika Novi glas že danes!

Prireditve

Vremenska napoved

Copyright © 2017 - 2019 Noviglas, Vse pravice pridržane!