Razstava, ki želi nagovoriti različno javnost

Piše: APE

Odprtje razstave o Ubaldu Vrabcu

V petek, 30. septembra 2023, so na Konservatoriju za glasbo Giuseppe Tartini v Trstu odprli razstavo Ubald Vrabec: njegova glasba, njegov čas. Razstavo, ki je sicer del pofestivalskih dogodkov letošnjega Slofesta, sta priredila Narodna in študijska knjižnica ter Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru v sodelovanju s tržaškim konservatorijem.

Na petkovem kulturnem dogodku je vse prisotne najprej pozdravil direktor konservatorija Sandro Torlontano. Zahvalil se je organizatorjem, ki so s skupnimi močmi priredili enkratno razstavo, ter poudaril, da lahko na ta način vsi skupaj ovrednotijo slovensko kulturo. Zbrane je pozdravila tudi pokrajinska odbornica Zveze slovenskih kulturnih društev Barbara Baša in izpostavila, da dogodek v sklopu Slofesta poteka prav v tržaškem konservatoriju. O razstavi so na petkovem odprtju spregovorili njeni avtorji, in sicer iz NŠK Gabrijela Caharija in Štefan Čok ter Gorazd Bajc v imenu mariborske univerze. Razstava, ki je nastala ob 30. obletnici smrti skladatelja Ubalda Vrabca, prikazuje njegovo glasbeno in družbeno-politično delovanje v zgodovinskem kontekstu. Nastala je v okviru raziskovalnega programa Filozofske fakultete Univerze v Mariboru Slovenska identiteta in kulturna zavest v jezikovno in etnično stičnih prostorih v preteklosti in sedanjosti, ki ga financira Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije. Gabrijela Caharija je spregovorila o življenjski in umetniški poti skladatelja. Vrabec, ki se je rodil leta 1905 v Trstu, je sprva obiskoval šolo Glasbene matice v Narodnem domu. Violino je študiral najprej v Trstu in Bologni, nakar se je odselil v Argentino, kjer je vodil zbore slovenskih pevskih društev. Na povabilo prof. Vasilija Mirka se je nato vrnil v Evropo. V Mariboru je vodil zbore in poučeval na Glasbeni matici. V Trst se je vrnil leta 1941, kjer se je leto kasneje pridružil OF. V povojnem času je Vrabec poleg rednega poučevanja na tržaški Glasbeni matici vodil različne pevske zasedbe. Sestavil je tudi manjšo skupino pevcev za radijske oddaje slovenske postaje v Trstu. Komorni zbor se je številčno okrepil in leta 1960 prevzel ime po Jacobusu Gallusu ter uspešno pel na raznih zborovskih tekmovanjih. Gorazd Bajc je razložil, da je razstava predstavljena na dvanajstih dvojezičnih panojih, na katerih je prikazano delo in življenje Ubalda Vrabca. Želeli so predstaviti tudi publicistično plat skladateljevega življenja. Vrabec se je posvečal satiri, pri kateri je znal biti zelo oster. Želeli so tudi, da bi obiskovalci prisluhnili Vrabčevemu delu, tako so na pano postavili kodo QR, ki obiskovalca usmeri na Vrabčevo različico Zdravljice. Štefan Čok je poudaril, da so z razstavo imeli namen nagovoriti številno in različno javnost. Razstava je sicer bila na ogled že ob različnih priložnostih, in sicer v Trstu, Mariboru in Kopru. Njihova želja je bila, da bi obiskovalci spoznali tudi kontekst, v katerem je skladateljevo življenje potekalo.

Razstava o Ubaldu Vrabcu bo na konservatoriju Tartini odprta do 13. oktobra.

Prelistaj tiskano izdajo tednika Novi glas.

Oglej si zbirko tiskanih izdaj našega tednika.

Tiskane izdaje

Najbolj brano

Prireditve

Vreme