Priprave na tekmovalni nastop, pevski teden MeMlPZ Emil Komel

Piše: Teresa Vinzi

Končal se je pevski teden Mešanega mladinskega pevskega zbora Emil Komel. Potekal je med 16. in 19. avgustom v Žabnicah in se nadaljeval v Gorici na Slovenskem centru za glasbeno vzgojo Emil Komel. Dogodek je prispeval ne le k boljši pripravi na mednarodno zborovsko tekmovanje v Varni, kamor se zbor odpravlja septembra, temveč tudi k vzpostavljanju še močnejših vezi med člani zbora.

Mešani mladinski pevski zbor Emil Komel se že celo sezono pripravlja na nastop na mednarodnem zborovskem tekmovanju, ki je bilo v bolgarskem mestu Varna ustanovljeno leta 1975 in kasneje poimenovano po slavnem bolgarskem skladatelju Georgiju Dimitrovu ter bo potekalo od 12. do 15. septembra. Od leta 1989 je mednarodno zborovsko tekmovanje član organizacijskega odbora tekmovanja za Veliko nagrado Evrope, ki vključuje šest najprestižnejših zborovskih tekmovanj v Evropi.

V minulem pevskem tednu so pevci mešanega pevskega zbora Emil Komel intenzivno pripravljali program, ki vključuje dela Monteverdija, Brahmsa, Quaggiata in mnogih drugih. Pevci so imeli zelo intenziven časovni načrt vaj. Ob prihodu v Žabnice so se med pozdravi in klepeti odpravili na jutranje pevske vaje. Te so se sicer nadaljevale tudi v popoldanskih in večernih urah, seveda s premori za obroke in sprostitev pevcev. Za čim boljšo pripravo na mednarodno tekmovanje se je zbor obrnil na mojstrico zborovskega giba Pando van Proosdij, ki je v svoje delo z zbori vnesla pomembnost telesa kot inštrumenta vsakega pevca. Pri številnih projektih je zborom pomagala, da so pevsko in vizualno izrazili esenco skladb. S tem je ustvarila dinamične nastope, na katerih so pevci s pomočjo skrbno oblikovanih gibov in koreografij še izraziteje poudarili pomen in čustveno globino izvedenih del. Van Proosdij tako presega tradicionalne meje zborovske glasbe, saj povezuje glasbo z gibanjem in celovito odrsko prezenco. O delu, ki so ga v zadnjem letu opravili pevci s Pando van Proodsij, je dirigent zbora David Bandelj izjavil: “Delo s Pando je bilo konstruktivno zaradi tega, ker so se pevci zavedali, kako je pomembno povezati telo z glasom. Telo je naš edinstven inštrument, z njegovim ozaveščanjem in z večjo energijo lahko pridemo do pomembnih pridobitev tudi v vokalni emisiji.”

Pevski teden se je zaključil v domačem okolju Gorice, kjer so se pevcem pridružile pianistke Maia Glouchkova in Blagica Arsova, ki spremljata Brahmsove Ljubezenske valčke (Liebesliederwalzer).

“Za zbor Emil Komel je ključno, da nastopa na svetovni ravni, se primerja z drugimi zbori z vsega sveta, kar pomeni, da se trudi obdržati kvaliteten nivo dela, tako da je pevski teden, po mojem mnenju, eden izmed ključnih trenutkov priprave v vsakoletnem življenju zbora. Tik pred tekmovanjem je pomembno, da se glava posameznega pevca in energija zbora usmeri v skupno delovanje, ki je sicer med letom fragmentirano. Seveda upamo na dober nastop,” je še dodal dirigent.

Prelistaj tiskano izdajo tednika Novi glas.

Oglej si zbirko tiskanih izdaj našega tednika.

Tiskane izdaje

Prireditve

Vreme