Kultura

Čustven umetniški dogodek v Vili Vipolže

Čustven umetniški dogodek v Vili Vipolže

Piše Metka Sulič / Ob 25-letnici delovanja ženske vokalne skupine Vinika

Praznovanje 25-letnice ene izmed najzanimivejših in izvirnejših ženskih vokalnih skupin v Sloveniji je bil poseben praznik zborovske glasbe, ki je segel daleč čez obzorja ljubiteljskega petja. Vokalna skupina Vinika iz Goriških Brd je ob tej priložnosti pripravila koncert v Vili Vipolže in izdala zbirko njej posvečenih pesmi primorskih skladateljev. Na slavnostnem glasbeno raznolikem večeru je predstavila mnoge skladbe iz nove zbirke Ptička briegarca, o kateri je pisal briški pesnik Ludvik Zorzut. Že naslov napoveduje tudi mikaven izbor besedil (avtorji Srečko Kosovel, Alojz Gradnik, Ivan Minatti, Ivan Pejčev, Ludvik Zorzut, Feri Lainšček).
Med gosti je bil pesnik Feri Lainšček, s katerim so Vinike zgradile močno vez. Njegovih verzov je v zbirki največ. Na koncert je prekmurski pesnik prišel radoveden: “Zanimalo me je, kdo so te ženske in dekleta, ki tako lepo pojejo. Nekatere skladbe sem slišal prvič in uglasbene so s posebnim občutkom za moje besede. Potrebna je kemija med skladateljem in izvajalcem, da to zaživi, kar se je nocoj zgodilo. Vse te uglasbitve so se posrečile in vse interpretacije so prišle do mene. Spomin na ta večer bo lep”.
Bil je to čustven umetniški dogodek, ki bo ostal v spominu številnim obiskovalcem, glasbenikom in pevkam. Na koncertu so se v iskrivih, nežnih in srčnih interpretacijah oglasila dela Ambroža Čopija, Davida Klodiča, Radovana Kokošarja (letos preminulega briškega glasbenika, dirigenta, aranžerja in skladatelja) in Patricka Quaggiata, skladatelja mlajše srednje generacije iz Gorice, ki za Vinike piše že 15 let. Viniki je do zdaj posvetil največ skladb, kar je povezano z dolgoletnim prijateljstvom z zborovodkinjo Franko Žgavec, s katero sta bila tudi so-pevca. Pisanje za Viniko je za Quaggiata vedno izziv: “Franka je videla nekaj v meni, ne vem kako to obrazložiti, … ko zaprosi za novitete, ne morem odkloniti. Z nastopi pevke ponesejo mojo glasbo po državi in izven nje. Franka je odprta za novosti. Kot skladatelj lahko rečem, da smo dobili osebo, ki spodbuja nastanek novih skladb in naše delo”. Quaggiato ugotavlja, da se njegov koncept skozi leta ni veliko spremenil, drugačen je način postavitve not na papir, ampak osnovna ideja ostaja ista: “Ta sestav je prožen, tudi ritmično in dinamično se zlahka prilagaja različnim glasbenim situacijam. Vsako stvar, ki jo napišem, jo tudi izvede brez težav. Ne morem zanikati, da jim v note ne skrijem kakšno zahtevno stvar, ampak jim vse uspe zapeti”. Besedila vedno izberejo Vinike in Quaggiata očitno navdahnejo: “Skozi branja besedil razmišljam, katero glasbeno obleko jim bom dal, včasih gledam detajle, drugič pa globalno in me zanima, kam se bo razvila glasbena napetost. Vsa besedila vzljubim in jih brez velikih težav uglasbim”. Veliko teh besedil je ravno Lainščkovih. Njegove besede nosijo v sebi posebno zvočno kvaliteto, saj je evidentiranih več kot 400 uglasbitev v različnih žanrih. Do svoje poezije ima poseben odnos in jo pusti na svobodo, šele ko se vrne k njemu, jo zares spozna in le-to v zadnjem obdobju vključuje v uradno izdane zbirke. Kdaj se je spletla vez med pesnikom in pevkami, nihče natančno ne ve. Izbor Lainščkovih poezij v Vinikini zbirki se zdi pesniku povsem razumljiv: “Vse so povezane s temeljnimi vrednotami; govorijo o ljubezni, ki je nekaj, kar odrešuje svet. Presenetil me je izbor Ciganske balade, ampak ko govorimo o Romih, govorimo o svobodi, ker to ljudstvo najbolj označuje želja po svobodi. Poezije so zbrane prek nekih splošnih temeljnih vrednot, ki se dotaknejo človeka”. (…)
Cel zapis v tiskani izdaji

15.10.2019

Komentarji

Naročite svoj izvod tednika Novi glas

Naročite se na tiskano izdajo tednika Novi glas že danes!

Prireditve

Vremenska napoved

Copyright © 2017 - 2019 Noviglas, Vse pravice pridržane!